March 20, 2006

Untukmu sahabt fillahku

bismillahirrahmanirrahim

assalamualaikum.
(buat seorang shbt yg ana telalu kasihi, Nurul Nazleen Suhairi)

Ya Allah,
Andai sahabtku ini gelisah,
tenangkanlah ombak gelisahnya
dengan sifat rahmanMu
Andai dia bersedih
gembirakan hatinya
dengan Ar RahimMu.
andai dia buntu
Bukakanlh jalan
Dengan sifat al HakimMu

Ya Allah..
Aku tidak mampu melihat dirinya bersedih..
Aku mengasihinya..
Lantaran itu,
andai dia bersedih,
aku juga kan terasa sedihnya...
Permudahkan lah jalan sahabatku ini..
Ya ALlah,sungguh,
aku tak mengetahui masalahnya
Engkau jua sebaik sandaran..
Sandarkanlah kami dengan keyakinankepadaMu...
Ameen..
Perkenankanlah pintaku Ya ALlah..

4 comments:

lobster said...

Erm...problem apa lak nie dyana?...
Tanya lah dia elok²...kalau nak apa² pandangan just YM me ok...Baru jer sehat dari sakit nie...tu yg lama x on...ok..take care... :)

emalin said...

Dear my sahabat fillah,
Alhamdulillah,
Allah telah memberi ku kesempatan untuk mengenalimu,
Alhamdulillah,
kita di satu jalan perjuangan yang sama,
Terima kasih untuk mu hai sahabat,
Sesungguhnya, untuk memelihara iman mu bukan mudah,
Apatah lagi untuk memelihara kecekalanmu,
dalam menegakkan kalam Allah,
Tambahan pula dengan kemungkaran melingkari,
Tambahan pula bila diri dikelilingi insan yang masih tidur,
Namun begitu, wahai sahabat ku fillah,
Allah sentiasa menjanjikan,
Yang islam pasti di mata dunia,
Satu hari nanti,
Mungkin kita sempat menyaksikan,
Mungkin juga tidak,
Adakah kita hendak berdiam diri,
Atau menjadi sebahagian daripada jundullah,
Atau menjadi penentang, musuh laknatullah,
Kuharap dirimu memilih dengan berhati-hati.

Walau apapun,
Jangan lah kita mencampurkan yang hak dan yang batil,
Jangan lah kita menyembunyikan kebenaran,
Kerana telah ditegaskan,
oleh Allah rabbul izzati,
Itulah petanda orang yang rugi,
Di akhirat sana,
Nauzubillahi min dzalik.

Doaku untuk mu hai sahabat,
Semuga dirimu sentiasa dicurahi,
Mardhatillah sehingga ke akhir hayatmu,
Jazakillah khairan kathira,
Kerana menjadi sahabat yang sentiasa di sisi,
Semoga sentiasa thabat di jalan-Nya, wahai sahabatku,
Wallahua'lam bissawab....

p/s: dah ok dah. DOn't worry k. Anyway thanks for your concern. Lobster ni siapa?

diyana said...

syukran ukhti..
ana sendiri x kenal sebenarnya lobster tu..

semoga sentiasa dalam rahmat Allah shbt.

diyana said...
This comment has been removed by the author.