March 16, 2006

Requote

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum wbt..

Sekadar requote kata-kata ketua ana
"Camner antum nak mengharapkan bantuan dari Allah, andai asas tak kukuh? Berapa ramai yang solat subuh jemaah setiap hari? yg suka bersukan tu maghrib dah masuk, tp masih main, imam dah bagi salam, baru terhegeh nak datang surau. Camner dengan pengharapan kita kepada Allah? Berapa ramai yg buat solat hajat untuk sesuatu program yang dirancang? (beberapa org disoal, dan diam)..Camner nak program nk jalan lancar andai pengarah program sendiro x solat hajat?"

Memang benar. Ana terasa. Kerja-kerja yg ana lakukan selama ni, jarang benar ada penggantungan pada Allah sepenuhnya. Ambil sahaja contoh mudah :study. asik lah dok ingat kejayaan kita adalah kerana usaha kita. Ya memang usaha, tp juga ditambah dengan kekuasaan Allah..
Sama-samalah, selapas ni, apapun kita buat, biarlah pengharapan kepada Allah lebih dari pengharapan kita terhadap usaha, terhadapa shbt etc...

2 comments:

lobster said...

Ketua Dyana tu patut berusaha nak jadik yg terbaik,kalau ari nie solat buat 2 waktu ker...sok kena lah tekad kan hati nak buat 3 dan seterusnya...jgn ler makin turun waktu solat tuh..hehehe...apa pun ALLAH maha mengetahui....sesama lah kita berdoa agar 'hati,roh & jasad' bersatu dlm membuat ibadah bukan hanya jasad yg 'kosong' semata² :)

diyana said...

Amir ana, insya Allah, dipilih Allah. Dia punya terbiyyah cemerlah. Dia buat apa yg dikatakan. Insya Allah