March 02, 2006

dengarlah aku berbicara

assalamualaikum
(ana hadiahkan puisi ini untuk semua teman, teristimewa untuk seorang teman)

sahabat fillah...
aku kekadang terharu..
mengenangkan dirimu..
yang meletakkan harapan menggunung kepadaku..
namun siapalah aku...

namun..
demi persaudaraan islam..
aku cuba sedaya upayaku..
kucuba meningatkan tika kau leka..
kucuba menyempurnakan kelemahanmu..
kucuba memperbaiki kesilapanmu...

walau..
aku juga terleka..
aku juga lemah..
aku juga silap..

namun,amanah Allah
amanah ar rasul
'Setiap yg mengucapkan syahadah adalah daie''
kucuba menjadi sahabatmu dunia akhirat..

kerna kutakut..
aku kau lemparkan tohmahandi hari muka nanti..
"Diyana tak pernah tegur saya!!"di hari muka nanti...
firmannya
"Sahabat-sahabat pada hari itu menjadi musuh kepada satu sama lain, kecuali orang-orang yang bertakwa" Az zukhruf :67

teman..
aku tahu apa yg dalam hatimu..
engkau mungkin juga tahu..
apa yg dalam hatiku.
namun
teman..
tak kan kubisa biarkan dirimu
terlalai walau sesaat..
mengingati diri yg entah siapa..
maafkan ku teman..
andai kau sudah bosan
dengan tazkirahku..
andai kau sudah muak dengan bebelan aku..
kerana aku..
ingin jadi temanmu
bukan sahaja di dunia..
tapi juga di syurga sana...
izinkanlah aku teman


Semoga diriku dirimu mampu bertemu di syurga sana....
Ukhwah fillah
ana uhubbukum lillahi taala..

No comments: