March 22, 2006

Hibernate for a while

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt.
Sebelum ini, ana pernah menyatakan, ana akan mengurangkan posting ana. Namun, kerana ilmu, dan peringatan yg perlu ana sampaikan, ana memungkiri janji. Ana akui, posting blog ana banyak berkisar tentang perjalanan hidup ana. Namun apa yg ana cuba sampaikan, adalah :cubalah ambil sesuatu dari pengalaman ana yg hanya manusia biasa.

Ana akan mengahadapi peperiksaan klinikal dental pertama esok, peperiksaan ini menetukan 5% untuk peperiksaan professional 2. Pada 19 April 2006 ana insya Allah, peperiksaan semesta dua, dan pada 17 May 2006 peperiksaan professional 2, yg menetukan adakah ana layak untuk ke tahun 4. Jika gagal (naudzubillahmindzalik) terpaksa mengulang setahun pengajian, tiada mengulang paper, viva dsb.

Ana mohon kemaafan dari semua, andai posting ana ada yg terasa, teguran ana sangat memedihkan, dan yang paling penting ilmu yang ana sampaikan tidaklah sehebat mana. Ana fakir ilaLLAH.

Jadi untuk mempersiapkan diri, menjana ilmu perubatan dan pergigian ini, agar menjadi Dr yang solehah, yg tidak menjadi fitnah kepada agama, ana perlu ‘hibernate’ blog ana buat sementara waktu.

Ana ucapkan terima kasih kepada sahabat yg sering menjengah blog ana. Teguran, perkongsian ilmu antum ana hargai. Semoga kita dapat beramal dengan ilmu tersebut.

Tetapi, andai ada ilmu penting yang perlu ana sampaikan, ana akan cuba sampaikan.
Doakan ana. Ana selagi mampu akan mendoakan antum.

Ingatlah Allah telah menjadikan Islam agama yg paling direhdhai. Maka taatilah perintahNya, tinggalkanlah laranganNya. Taatilah perintah Rasulullah saw. Yakinlah Allah sebaik-baik kekasih. Yakinlah Al Quran sebaik-baik petunjuk. Segalanya dari Allah.

Fi amanillah sahabat.


Toward the excellence of muslimat daie.

No comments: