July 27, 2006

='(

Assalamualaikum

Juz a few recent updates..
Israel makin lama makin mengganas..
Sekarang dah involve Lubnan..
Dan orang malaysia, yg moslem
masih lg sibuk mempertikaikan siti nurhaliza dan dato' K
Let me make it clearer,
Jodoh, maut ajal rezeki di tangan Allah
kalo dah jodoh dorang, biarkan
Siapa kita nak pertikaikan
kalo tak suka senyap je..kalo sukepun senyap jer...

Kes Lina Joy makin lama makin hangat
mungkin ramai yg tak tahu
seorang wanita Islamyg
naim turun mahkamah yg mntk tukar
dalam ic dia tak payah ada agama Islam
sebabnya, dia dah lama tak de pegangan islam
Tp, terlupa kotmita ni
Hanya agamaIslam satu-satunya agamayg diredhai Allah
jadi nk dibiarkan shaja ker?

adus shbt...
lupa sungguh kita..
kita terlalu selesa..
AF, One in a million
Berapa ramai yg duduk depan tv apbila siaraan akademi Al quran
Berapa ramai yg duduk depan tvmenuggun siaran langsung
pengumuman dato' k dan siti?


Apakah tanggungjawab kita sekadar hiburan dunia?
Biarkan urusan mereka
di Palestin berjuta yang hilang nyawa
tapi satu doa pun kita tak titipkan..
kenapa ya?

sebabnya
kita tak kenal palestin
tak kenal maka tak cinta...


coming soon..
kenal Palestin
cinta palestin

Insya Allah

14 comments:

YaMiNa said...

muslim kat malaysia yang disayangi.... sedar2lah....
sampai bilalah kita ni hanya nak berseronok dengan hiburan aje... itu semua racun! kalian x sedarkah?
huh... media dan semuanya, henti-hentilah kerja yg terus melalaikan manusia itu....
terlau selesa sgt kta ni, hingga terlupa, kita sebenarnya menuju ke arah sengsara... Allahu Akbar!!

ninetailkid said...

Antara jarum yang disuntik kepada umat Islam spy lari lebih jauh dari kesearan adalah dengan hedonisme, women, wine, music dll.. yang peliknya bukan yahudi dan nasrani je tapi pihak authority sendiri yang membenarkan. dimana peranan kita sekarang? kalau tak boleh buat perubahan menyeluruh, cukupkah dengan diri sendiri? maybe kena biarkan iman dalam hati kita jawab.. ayuh sahabat, mari ambil bahagian dalam menyediakan ruang dan tapak untuk kemenangan Islam..Takbir!!!

BalQis said...

entry yang baik!!!

Muslims should realize, hope it's not too late....

dayah said...

ya btull..ramai yg tak kenal palestin..termsk lah sy, tak tahu sejarah sebenar.
Hope u can tell us...

TeamWork said...

Salam ukhuwwah kerana ALLAH =)

diyana said...

terima kasih kepada shbt2 yang bnyk menyokong..

benar kata ninetalkid..
kita perbaiki iman kita dahulu...

sy sendiri masih mencari ttg sirah sebenar isu palestin..
namun begitu, jgn tunggu sehingga kita 100% tahu baru nk dihulurkan doa..
dalam doa setiap kali solat fardhu, doalah sungguh-sungguh
kita tak kan mampu utk ke sana utk angkat pedang membaling batu kepada Israel,
namun apa yg kita boleh lakukan ialah dengan doa dan sebaran maklumat kepada semua...

Ingat shbt, mereka saudara ita
mereka akan minta dari kita,
di akhirat kelak...

Ya Allah
Kau teguhkanlah saudara kami terhadapa janji syurgaMu
kau kuatkanlah pancang mereka
Bantulah mereka dengan sebenar2 bantuan dariMu
Kau kuatkanlah mereka dengan kekuatanMu

Ya Allah
Kau hancurkanlah Isrel sehancur-hancurnya
kau lemahkanlah mereka selemah-lemahnya
Kau goyahkanalah kesepaduan mereka
Kau patahkan kelancaran lisan mereka
Ya Qahhar
Ya Jabbar
Bantulah saudara kami di Palsestin
Bantulah kami di serata dunia
utk membantu agamaMu

kami hambaMu yg terlalu lemah
bantulah kami
dengan bantuan dariMu..

Perkenankanlah pinta kami Ya Rabbi..
perkenankanlah Ya rabbi
Perkenankanlah ya RAbbi..

KAR said...

ESSALAMÜ ALYKÜM MY NAME İS HÜSEYİN AGE 29 I FROM TURKEY I AM TEACHER SEE YOU LATER MY SPACE http://karlardaacancicekler.spaces.msn.com

khairil said...

ASsalamualaikum wbt.
satu pendapat dan ulasan yg amat bernas dan berguna daripada anda buat pedoman semua.. cumanya disini ingin saya menyampaikan kata2 drp almarhum Cikgu Hj Saidin, seorg pejuang yg saya anggap sebagai guru... "Jangan marah dengan apa yang berlaku pd org2 Islam sedunia dan jugak msia krn apa yg berlaku adalah ketentuan Allah yang menurunkan bala kerana kita sendiri yang ingkar pada perintahnya, segala bala dan kekacauan yg berlaku di negara umat islam adalah kerana pemimpinnya tediri drp org yg zalim dan ingkar perintah Allah. Maka sengaja Allah turunkan bencana supaya mereka sedar dan supaya segala pemimpin dan orang2 yang ingkar itu musnah. Kemudian akan digantikan dengan pemimpin yang taat pada Allah dan Rasul"

jadi apa yang terjadi dinegara2 umat Islam adalah atas keingkaran kita sendiri. Cube kita perhatikan di Malaysia sendiri, adakah benar negara ini adalah negara Islam? Adakah kita beramal sebenar2nya dengan agama Islam? Adakah kita paham apa itu Islam? Benarkah kita ini Islam atau hanya Islam pada nama ataupun hanya Islam keturunan?
Islam kerana ibubapa kita Islam. Adakah kita disahkan sebagai org Islam oleh org yg benar2 layak? adakah kita berusaha mencari apa itu Islam? apa itu iman, apa itu tauhid dan apa itu makrifat? Adkah kita sekadar tahu Islam itu taat, iman itu percaya, tauhid tu mengesakan Allah, makrifat itu kenal? yang mana hanya sekadar cukup2 makan je??

berbalik kpd Msia..
dengan keaadan negara skrg dgn isu murtadnye, sosialnye, zina buang anak, syirik, ajaran sesatnye dll xmustahil perkara yang sama bakal melanda negara kita juga. mgkn tsunami, gempa, tanah runtuh dll. Mgkn jugak negara kita pun kena perang sbb ramai melayu dah murtad, krn satu masa mst perkara lebih buruk akan berlaku kalau x dihalang skrg..pd ms tu bkn shj perang dgn org lain tp mgkn sgn sedara seMelayu jugak yg dah murtad tu.tp xleh marah krn itulah akibat keingkaran kite sendiri.. jd kite kena ambik peranan jaga diri dan keluarga masing2 (org luar xleh dah nak tegur). mgkn kat web ni bleh gak tegur uatu saling mengingat tp kat sini rsnye semua org yg ok dan dah ada kesedaran.TAHNIAH.

utk tambahan bg setiap doa2 kita sertakanlah dengan menghadiahkan Al Fatihah dan Qulhu kpd Rasulullah saw, para sahabat, ibu bapa, guru2 kita, para Nabi, malaikat2,wali2 Allah,dan seluruh muslimin muslimat semoga doa kita lebih diberkati dan mencapai matlamat.
sekian buat pedoman saya sendiri dan blogger.

diyana said...

ana ucapkan jazakallahu khairan kathira kepada enta.

komentar yang cukup menginsafkan.
alhamdulillah moga semoga dlm rahmat Allah

memang benar, kita mengaku kita islam
kita jadi melenting bila orang kata kita munafiq..tp, hakikatnya kita memang benar menipu diri, malah lebih teruk menipu Allah!!

ana menghisab diri sendiri juga sebenarnya..
telah jelas dalam firman Allah, tugas kita sebagai hamba kepadaNya, namun kita masih lagi lalai dan leka

astaghfirullah al adzheem
ana teringat satu posting dr ustaz hasrizal, mengapa doa kita tertolak?
kerana masih ada lagi mazmumah dalam hati..
jika dahulu saidina umar al khatab, salehudin al ayubi mampu menawan palestin, cuba selidiki aqidah, pengibadatan mereka..

aduhai, sungguh jauh dari kenyataan
aku dan mereka...

mohon kita bersama kembalikan islam dalam diri kita
mulakan dengan taubat nasuha

moga ada khair ke atas enta saudara khairil

khairil said...

Thanks... Hasil muzakarah saya dgn seorg sahabat terkeluar satu pendapat yg menyatakan bhw matahari telah pun terbit dari ufuk barat.. sama2lah kita selidik benarkah kenyataan ni... boleh perhati semasa waktu subuh..

Nazrie said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nazrie said...

kita hanya merdeka dr istilah sehaja..tp tak merdeka pd hakikatnya...
kenapa
dasarnya mmg gitu dh yg dibuat oleh Barat..
Sepatutnya kita melaungkan
Tak merdeka,Tak merdeka,Tak merdeka,Tak merdeka,Tak merdeka,Tak merdeka,Tak merdeka

aish said...

kak,org2 murtad yg kat negara kita ni,takyah tunggu perkataan islam dikeluarkan dr ic,di sisi Allah mereka dah pun murtad kalo mmg hati mrk dah kafir..bukan ic yg menjadi penentu seseorg tu muslim atau tidak..cth lain..ah seng mengucap tapi tak tukar ic buddhanye jadi islam..adakah dia kafir??sudah tentu dia muslim..

kes2 murtad, hiburan bla bla bla sekarang ni are the manifestations of signs and symptoms.the underlying disease is aqidah yg goyah dan tidak dpt merasa keindahan islam kerana tidak berpegang dgn alquran dan sunnah.

khairil said...

Tak merdeka???
Sedarkah sebenarnya kita xpernah dijajah oleh British???
Sebenarnya perjanjian yg terlibat adalah antara kompeni hindia timur dgn raja Melayu bukannya dn kerajaan British.. jadi sebenarnya kemerdekaan yg dituntut itu adalah pembohongan belaka.. kita ditipu oleh pihak british semata2.. menuntut kemerdekaan yg sebenarnya mmg telah kita miliki cuma kita xsedar perkara sebenar hingga tertipu dn helah british.. banyak lg rahsia besar tanah melayu yg disimpan british dan belanda drp pengetahuan org melayu yg boleh mengguat kepentingan british dan bangsa lain di msia...