February 06, 2006

apa tindakan kita?

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum..
izinkan saya sahabat utk membahasakan diri ana dalam posting yg akan datang. sebelum ni, ana menggunakan ganti nama diri saya, agar, tidak timbul rasa jurang dalam diri ana dan sahabat sekalian. Sesungguhnya setiap org mu'min adalah bersaudara.

Ana sekadar ingin highlight beberapa isu semasa yg sewajarnya diambil perhatian, terutama kepada kita sebagai umat Islam.
1. Kes Allahyarham Moorthy, Mahkamah syariah terpaksa bertelagah dengan mahkamah sivil utk menentukan Allahyarham sepatutnya dikebumikan secara Islam atau Hindu..
2. Kes Nyonya bt Tahir, kekeliruan identiti, adakah dia seorang Muslim atau non-muslim?
3. Akta 121a (pindaan terhadap kuasa di bawah mahkamah syariah, perlu disamaratakan dengan mahkamah sivil, anak yg dilahirkan Islam, tidak semestinya automatik jadi Islam)
4. Tindakan 10 orang menteri menyokong usul tersebut..

Pada masa yg sama
Umat Islam di malaysia..
paling ramai kandas dalam akademik
paling ramai berdansa di disko
paling ramai jadi 'Dr" tak bertauliah..
makin ramai murtad...

Pada masa yg sama..
Di negara luar,
kartun Nabi Muhammad saw sbagai terrorist diedarkan,
Umat Islam di iraq masih lagi mencari, adakah polis antarabangsa menyelamatkan mereka, atau memusnahkan mereka..
Umat Islam di selatan Thai masih dalam ketakutan.

Di sini peranan seorang Islam, yg amat berbangga dengan agamanya, yg marah apabila dituduh murtad tak tentu pasal? Jadi apa tindakan kita? Pada ana, kalau Rasul saw dilukis sbagai terrorist, kita counter back balik. Kita sebarkan risalah akhlak rasul kita, kita buktikan peperangan yg dilakukan bukan kerna hendak mebunuh, tp kerana kita ditindas, kita buktikan bahawa rasul kita manusia paling berpengaruh. Buatlah apa sahaja sekalipun, sekadar becakap dengan teman. Menulislah. Broad casting kan islam sebenar. Ramai di kalangan kita yg punya kelebihan menulis, kelebihan dlm multimedia dan it, kelebihan merancang dan menganjurkan program, apa lagi? counter back lah.. Selamatkanlah maruah Islam kita..Selamatkanlah maruah Rasul kita...

berusahalah teman..Islam makin ditindas..tolonglah kembalilah kepada Islam sebenar. Bantulah mereka2 yg benar ingin menegakkan agama Allah.. janganlah dibantu mereka yg hanya tahu mementang islam, wlaau di kalangan islam sendiri..

Aduh teman, entahlah..
Ana terlalu takut, tsunami yg dihantar, JE yg dihantar, selsema burung yg dihantar, adalah semuanya dari Allah, sbagai 'pengganti' kepada org Islam semua, kerana org Islam semua terlupa/tak cukup berusaha/tak buat kerja langsung utk tegakkan agama Allah ni, lantas dia menghantar 'tentera lain' utk menggantikan tentera yg tidur....Naudzubillah mindzalik....

No comments: