November 29, 2005

hmm..

assalamualaikum..

peperiksaan yg makin qarib menjengah..
masalah teman-teman yg merunsingkan kepala..
teman-teman yg menjadikan aku kaunselor mereka..
yg memerlukan sedikit buah fikiran..
satu keputusan life and death yg perlu dipertimbangkan..
yg akan merubah masa depan saya..
harapan yg kena difikirkan..
sedang diri masih belum upaya..
persiapan peperiksaan yg terlalu kelam kabut dirasakan....
dan tak nak kegagalan yg sama berulang kembali..

semuanya meresahkan..
semuanya menyerabutkan kepala...
tapi dalam keserabutan itu,
ada sesuatu yg aku terlepas pandang..
aku ada Peneguh di sisi..
aku ada Penenang di sisi..
Dan Dialah..
peneguh ku kala ku lara..
Penenang ku kala kugelisahan..
Dan Dialah kekasihKu
Allah SWT

dan itulah aku..
sering kali memberi alasan..
terlepas pandang..
dan kerana terlepas pandang itulah..
jiwaku kegelisahan..
jiwaku keresahan..
jiwaku bergelora..

Astaghfirullah al'azhim.....
......................
Kala resah ingat Allah, Kala senang ingat Allah, kala kelapangan ingat Allah, kala kesempitan ingat Allah.. Sungguh2 Dialah peneguh terbaik..

No comments: